haribo geeft maoam snoepjes een nieuw gezicht.

De geliefde MAOAM kauwbonbons met fruitsmaak van snoepfabrikant HARIBO krijgen een grondige herlancering. Uit de frisse communicatie, de energieke tv-commercial, een eigen website en de vernieuwde verpakking komt duidelijk naar voren dat HARIBO een langetermijnstrategie voor ogen heeft met MAOAM. Tegelijkertijd wordt een nieuw product aan het MAOAM assortiment toegevoegd, dat dit keer écht uniek genoemd mag worden. CRAZY ROXX zijn dragees die stuk voor stuk qua vorm, grootte en gewicht van elkaar verschillen.

Eindeloos plezier en vertrouwen
“MAOAM staat voor ‘unlimited fun’: eindeloos plezier. We hebben veel vertrouwen in MAOAM en willen het merk continue en duurzaam uitbreiden. Vandaar een uitgebreide herlancering van het merk, dat we nu een nieuw, modern gezicht hebben gegeven”, vertelt Dennis Teeken, CEO van HARIBO The Netherlands & Belgium B.V. “De producten van MAOAM zijn enorm veelzijdig, ze stralen plezier uit en hebben een heerlijke kauwbeleving met een stevige bite. In de nieuwe tv-commercial komt de belofte van het merk goed naar voren. Voor de campagne wordt verder een 360 graden benadering gebruikt waarin middelen perfect op elkaar zullen aansluiten. Wij zijn trots op deze stappen en hebben zin om het nieuwe MAOAM onder de aandacht te brengen.”

CRAZY ROXX: een nieuw product
Dat het merk MAOAM echt te gek is, blijkt ook uit het nieuwe product in het assortiment: CRAZY ROXX, kauwbonbons in de vorm van dragees. Het bijzondere is dat elke stukje uniek is qua vorm, grootte en gewicht. Het product kan vervaardigd worden dankzij een zeer innovatieve technologie.

Campagne is 'full on'
Het startschot van de nieuwe MAOAM campagne is een spetterende commercial van 30 seconden waarin het vernieuwde assortiment te zien is. Deze commercial met het motto ‘full on – till it’s gone’ is vanaf 29 februari op alle grote zenders in Nederland te zien. De vernieuwde website gaat in maart live.